changed for ever...

Kladdiga godingar

Publicerad 2015-10-17 10:29:00 i Every day life, Sabin provar på..., homemade,

För ett tag sen kände jag mig helt plötsligt väldigt sugen på att baka något, googlade lite och hittade ett snabbt och lätt recept på kladdkakemuffins, mumms. Jag har dock aldrig lyckats få dom kladdiga när jag ska baka vare sig de ska vara kladdkaka eller muffins och har kommit fram till att jag nog vispar socker och ägg för fluffigt. 
Men nu när jag skulle prova det här receptet så tog jag bara en handvisp och då vart det automatiskt mindre fluffigt och tror det var det som bidrog till de här härligt, alldeles lagom kladdiga små godingarna... ! 
 






 
Nu glömde jag fota hur fina dom vart innuti men alldeles lagom kladdiga vart dom iaf, lite sega också och såå goda! 
Jag gillar inte när kladdkaka osv är för kladdigt, tycker en del kan kännas lite ogräddade men här är ett recept som jag kommer fortsätta använda mig av och även exprimentera lite med, tillsätta lite smaker och se om det blir bra :) 
 
KLADDKAKEMUFFINS 

100 g smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Sätt ugnen på 175 grader
Smält smöret i en kastrull 

Vispa ägg, socker och tillsätt det smälta smöret
Vispa sedan ner resten utav ingredienserna

Sen är det bara klutta u formar och grädda i mitten utav ugnen ca 15 min beroende på hur stora eller små formar du använt, jag brukar använda en sticka för att se om dom är klara eller inte... 

Baka och njut... :)

 

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2015-10-19 07:23:22

Det där lät riktigt gott, ska jag nog testa mig på någon dag! :)

Svar: Ja det tycker jag att du ska göra, supersmarrigt!
Sabin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sabin

Jag är 24 år, bor tillsammans med min lilla familj i Söderköping. Den 15 november 2014 kom sambons och mitt första barn, en liten Molly <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela